søndag 2. mars 2014

Freshcard - ypperlig som giveaway!

På tide å løfte blikket litt, litt sånn opp og frem. Mot fremtiden, ikke så langt, men litt frem i tid. Planlegging på en måte, for de som kan det og har gjort det før, planlegging altså, så skal vist det være veldig lurt. Ingen ting er bedre enn når ting går som planlagt. Det er alltid messer, masse messer, messer for alt og messer for alle. På messer er det alltid lurt å ha en strategi for hvordan man vil gjennomføre messen og hvordan messeområdet skal se ut. En annen ting som er lurt, og som stort sett alle har, det er profilprodukter, aka giveaways.

Freshcard
Et flott messeprodukt. Størrelsen på produktet et på ca samme size som et visittkort, og inneholder ca 50 stk sukkerfrie mint pastiller. Holdbarheten er 12 måneder. Store muligheter når det gjelder design, så her er det mange alternativer og muligheter. En av fordelene er at dette er et produkt man tar med seg, tar liten plass og som gir en frisk smak i munnen.

Dagens trivia, sånn i tilfelle du lurte:
Varemesse (ofte kalt industrimesse, trade fair, exhibition, trade show) er en midlertidig utstilling hvor firmaer fra en industrisektor selger, viser frem produkter og tjenester og bygger nettverk med forretningspartnere.

Varemesser består generelt av tre aktører: Varemesseselskaper som arrangerer messene, leier ut utstillingsareal, organiserer praktiske gjøremål osv; utstillere, som leier et areal hvor de bygger en utstillings stand og presenterer sine produkter; og besøkende som besøker messen under den tiden arrangementet varer. I tillegg til utstillingene arrangeres det også konferanser, seminarer og møter under en messe, hvor industrien diskuterer trender og utvalgte temaer. Internasjonale varemesser er en viktig plattform for selskaper som ønsker å eksportere til utlandet.