fredag 29. november 2013

Fredagstilbud på Black Friday


Så er det altså Black Friday. Usikker på hva det er, så kan det faktisk kobles opp mot mange forskjellige greier og hendelser, men for de fleste så tenker man automatisk på shopping. Black Friday (shopping), årlig handledag i USA og Canada, dagen etter Thanksgiving. Sikkert ikke lenge til dette fenomenet slår til i Norge heller, men enn så lenge, så kan man benytte seg av ulike tilbud på internett. Vi i Hero Profil, var for noen år siden i New York og opplevde Black Friday sånn live, for å si det sånn, det kan absolutt anbefales. Uansett farge sånn på en fredag, håper det blir en bra fredag og som vanlig, vi kjører på med et fredagstibud – perfekt for deg/dere som ikke er ferdig med julegaver til ansatte enda.

Nå begynner virkelig julen å nærme seg. Til etternølerne kan vi denne fredagen tilby den populære Baggy Winecoat i fargene Black leather look og Neon purple. Selges kun i hele kolli! Kolli: 4 stk.

Baggy Winecoat er en genial oppfinnelse og kamuflerer pappvinen på en morsom måte. Det er plass til en vanlig treliter med vin.  Kjekk å ha med seg på fest! Leveres i flotte gaveesker!

Dagens trivia, sånn i tilfelle du lurte:        
Black Friday er en årlig handledag med mange tilbud i USA og Canada, som finner sted dagen etter Thanksgiving. Dagen er tradisjonelt begynnelsen på julehandelen og mange utsalgssteder åpner ofte så tidlig som 03.00 eller tidligere, og tilbyr en rekke salgsvarer, ofte begrenset i antall eller tidsrom. Fordi Thanksgiving alltid faller på den fjerde torsdagen i november i USA, vil Black Friday finne sted mellom 23. og 29. november.

Enkelte hevder at uttrykket kom fra trafikkaos og eksosen som la seg over byen når titusener kjørte på juleshopping denne dagen. Andre mener derimot at «Black Friday» beskriver at handelen denne dagen bidrar til at mange butikker igjen går med overskudd – og dermed går fra røde til svarte tall i regnskapet. Dagen er også en viktig indikator på hvordan julehandelen kommer til å bli; den fungerer som et barometer på folks vilje til å bruke penger.