mandag 28. oktober 2013

Gave- og profilprodukter

Utvalget er enormt. Alternativene er mange, uansett anledning. Produktprofilering bidrar til å skape
produktets/bedriftens identitet og image og gjør det gjenkjennelig. Er det noe du trenger, så er det bare å ta kontakt. Kan garantere at vi har det. Men skal man skille seg ut, vel, da vil vi absolutt anbefale å lage egne produkter. Det går på stort sett alt, profilartikler, klær, gaver, jakker, treningstøy osv.

Profilprodukter: 
  • Handler om å bli kjent igjen
  • Handler om å bli sett
  • Velge produkt(er) som understreker målet din organisasjon ønsker å oppnå.
  • Bedrifter bruker gavereklame i sin markedsføring
  • Uendelige produkttilbud
  • Store variasjonsmulighetene = gavereklamens popularitet
  • Profilprodukter virker like bra som gave på messer eller kundebesøket, som ved massemarkedsførings kampanjen.
  • Gavereklame = økt kjennskap til bedriften eller varemerket
  • Kjennskap =  økt konkurransefordel


Profilering
  • Skape og opprettholde en identitet og omdømme.
  • Positiv innvirkning
    • internt
    • eksternt
    • relasjoner til kunder
    • andre forbindelser
    • egne produkter

Dagens trivia, sånn i tilfelle du lurte:
Profilering kommer av ordet profil. En profil er noe som utmerker seg på en karakteristisk måte med særtrekk og egenart. Behovet for profilering kommer når for eksempel en bedrift eller organisasjon ønsker å markere seg overfor kunder og medlemmer, og vil framstå tydelig og gjenkjennelig, enhetlig og velorganisert. En grafisk profil kan også styrke bedriftskulturen og de ansattes opplevelse av enhet. Nye profiler kan dessuten gi signaler om generell fornyelse og nye mål for virksomheten.