bedrifter inn veldig mye likt, når det gjelder profilartikler. Noe av grunnen skyldes dårlig tid, altså man bestemmer seg for produkter for tett opptil en begivenhet eller noe man skal delta på. Planlegging er ikke en dum ting. Profileringsprodukter er en viktig markedsføringskanal, som blant annet styrker bedrifters identitet. En tydelig og treffsikker profil skaper positiv oppmerksomhet, noe som igjen bidrar til økt konkurransekraft. Ved bruk av profileringsprodukter kan du formidle firmaets verdier og unike fordeler på en positiv måte, både mot kunder og ansatte.
Bygg opp en egen merkevare, gjør noe litt annerledes, noe
mer unikt. Hero Profil U9K er midt i blinken for deg som måtte ønske det.
Gummistøvler passer godt inn i denne kategorien. Litt annerledes. Norge har et
vått klima med mye nedbør, særlig om høsten. Men det finnes ikke dårlig vær -
bare dårlige klær :-) Derfor trenger alle nordmenn gummistøvler. Gummistøvler i
dag er ikke det samme som gummistøvler for 50 år siden. I dag er gummistøvler
topp mote, og det finnes en rekke merker med moteriktig design. Bruk det på
messer og stand, gi det til ansatte eller gode bedrifts relasjoner, eller kom på
noen egne ideer og forslag.
Dagens trivia, sånn i tilfelle du lurte:
Profilprodukter (også kjent som reklameartikler eller på
engelsk «promotional merchandise») er produkter som er merket med en
virksomhets navn, logo eller varemerke. Disse produktene brukes i markedsføring
eller promovering og blir eksempelvis gitt bort i forbindelse med messer,
kampanjer eller aktiviteter i den hensikt å øke eksponeringen av bestemte
budskap, produkt eller firma (firmaprofilering).
Profilproduktene brukes ikke
bare av kommersielle virksomheter, men også av politiske partier,
organvisjoner, offentlige etater og kommuner. De ble tatt i bruk på begynnelsen
av 1900-tallet og ble bevisst og konsekvent utnyttet i USA på 1950-tallet,
blant annet med t-skjorter påført logoer og slagord.